Blog

Latest Industry News

Nowy Fiat 500X: powrót do przyszłości z nowymi silnikami i nowymi technologiami.

New 500X 1-kYqC--835x437@IlSole24Ore-Web

500X, włoski SUV Fiata, został odświeżony, jeśli chodzi o stylistykę i nowe technologie, aby zaspokoić najnowsze potrzeby w zakresie mobilności w szybko rozwijającym się segmencie, w którym 500X jest już liderem we Włoszech, a w Europie znajduje się w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się modeli w swoim segmencie nieprzerwanie od 2016 roku.
Nadwozie nowego 500X zostało całkowicie odświeżone dzięki światłom do jazdy dziennej LED i reflektorom Full LED, natomiast wnętrze jeszcze bardziej podkreśla niepowtarzalną tożsamość 500, jednocześnie zapewniając większą funkcjonalność i komfort. Ponadto, nowy model oferuje po raz pierwszy w gamie Fiata nową rodzinę silników trzy- i czterocylindrowych FireFly Turbo, które gwarantują niesamowitą satysfakcję z jazdy i zużycie paliwa niższe nawet o 20% w porównaniu z poprzednimi silnikami benzynowymi, i jednocześnie są o 20% bardziej ciche w porównaniu z silnikami  turbodiesel o podobnych parametrach.
Jazda jest przyjemna, komfortowa i bezpieczna jak nigdy dotąd dzięki nowym systemom wspomagających kierowcę, oferowanym w standardzie we wszystkich wersjach: system rozpoznawania znaków drogowych “Traffic sign recognition” z funkcją ostrzegania o nadmiernej prędkości “Speed Advisor” pozwala kierowcom uniknąć mandatów za przekroczenie prędkości, dostosowując prędkość samochodu do ograniczeń, wykorzystując informacje odczytane z znaków drogowych na drodze, natomiast asystent pasa ruchu „Lane Assist” pomaga w utrzymaniu samochodu na pożądanym pasie.
Do najważniejszych nowości należą nowe światła do jazdy dziennej LED oraz światła mijania i drogowe wykonane w technologii LED.  Oferowane w standardzie nowe światła do jazdy dziennej i reflektory  tylne LED zapewniają jeszcze bardziej nowoczesny wygląd, idealnie współgrając z najnowszymi elementami stylistycznymi wprowadzonymi w rodzinie 500. Ponadto, na zamówienie dostępne  są nowe reflektory Full Led, wykonane we współpracy z Magneti Marelli, które oprócz niewątpliwego stylu 500 zapewniają mocniejsze oświetlenie, ponieważ świecą jaśniej o 20% niż reflektory Xenonowe oferowane w poprzednim modelu. Widoczność jest znacznie lepsza, a zużycie energii pięć razy mniejsze niż w tradycyjnych lampach halogenowych.
Ponadto, zmniejszają zmęczenie oczu, dzięki oświetleniu, które przypomina światło dzienne, a także obejmują szerszy obszar widzenia: przy prędkości 90 km/h, przykładowo,  przeszkody są zauważane do czterech sekund wcześniej – co oznacza 100 metrów – niż w przypadku standardowych reflektorów halogenowych.
Jednym z kluczowych elementów stylistyki samochodu jest stylowy „podpis” “Full LED Technology”, otaczający moduł oświetlenia, będący połączeniem wyszukanego stylu i technologii, stający się znakiem rozpoznawczym przodu nowego 500X. Technologię LED zastosowano również w światłach tylnych, dzięki czemu również tył ma bardziej indywidualny i rozpoznawalny charakter, a jednocześnie zapewnia większą widoczność, a tym samym lepsze bezpieczeństwo na drodze.
Nowy design nadwozia podkreśla dwie „dusze” modelu – miejską, która pozwala swobodnie poruszać się po mieście, dzięki kompaktowym wymiarom i podwyższonej pozycji fotela kierowcy, oraz duszę SUV-a, w wersji Cross,  dla pasjonatów jazdy terenowej, dostępnej także z napędem na cztery koła. Kompaktowa na zewnątrz, przytulna wewnątrz: dowodzi tego przestronne i bezpieczne wnętrze, wykorzystujące na szeroką skalę szlachetne materiały, wysokiej jakości wykończenia i przydatne schowki na drobne przedmioty.
Nowy 500X jest pierwszym modelem marki Fiat, w której zastosowano innowacyjną rodzinę silników benzynowych FireFly Turbo z turbodoładowaniem zaprojektowanych, aby zaoferować klientom “złoty środek” między osiągami a przyjemnością prowadzenia najlepszych silników  turbodiesel (będąc od nich o 20% cichsze) jednocześnie oszczędzając do 20% paliwa w stosunku do swoich poprzedników .
Zgodne z normą Euro 6D-TEMP i wyposażone w filtr cząstek stałych dla silników benzynowych GPF (Gasoline Particulate Filter), nowe silniki FireFly Turbo zostały przetestowane podczas ponad 75.000 godzin analiz wirtualnych, 60.000 godzin testów na hamowni i 5 milionów kilometrów przejechanych na całym świecie, aby przetestować ich solidność i niezawodność.
Nowe turbodoładowane silniki benzynowe FireFly Turbo są dostępne w dwóch konfiguracjach:  1-litrowy trzycylindrowy silnik oferujący moc 120 KM i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego, współpracujący z sześciostopniową manualną skrzynią biegów  oraz 1,3-litrowy czterocylindrowy silnik o mocy 150 KM i momencie obrotowym wynoszącym 270 Nm, w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów z  podwójnym suchym sprzęgłem DDCT –  oba z napędem na przednie koła.
Specjalna konstrukcja silników zapewnia wydajność, modułowość i wysoki stopień standaryzacji w odniesieniu do komponentów i procesu produkcyjnego, elastyczność i możliwość dodatkowego rozwoju. Nowe silniki są wykonane w całości z aluminium, aby zapewnić lekkość (wersja trzycylindrowa waży zaledwie 93 kg). Korpus silnika, opracowany we współpracy z firmą Teksid, wykonany jest z wysokociśnieniowego odlewu aluminiowego. W celu zwiększenia odporności konstrukcji zastosowano tuleje z odlewów żeliwnych.z23834249IE,Fiat-500X-2018

Nowa 500X może być również wyposażona w dwa silniki turbodiesel MultiJet II –  technologię opracowaną i opatentowaną przez FCA Group – wzbogacone w technologię SCR (Selective Catalytic Reduction) zapewniającą zgodność z normą Euro 6D-TEMP. Dostępne są dwie pojemności: 1.6 l i 2.0 l.  Silnik 1.6-turbodiesel MultiJet II o mocy 120 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów lub automatyczną DDCT z podwójnym sprzęgłem, z napędem na przednia oś oraz 2.0-litrowy MultiJet II o mocy 150 KM z dziewięciobiegową skrzynią automatyczną i napędem na cztery koła.
Aby zmaksymalizować skuteczność oczyszczania spalin, wszystkie silniki Diesel posiadają nowy system, który łączy w ramach jednego rozwiązania, technologię SCR z wtryskiem AdBlue* w celu redukcji emisji azotu (NOx)  i  DPF (Diesel Particulate Filter), w celu wychwytywania i redukcji cząstek stałych. Umożliwia to uzyskanie najwyższego poziomu eko-kompatybilności oferowanego obecnie na rynku przez silniki diesla, nie wpływając negatywnie na osiągi.

Oprócz wyjątkowego charakteru i stylu, bogatego wyposażenia i niezwykłego komfortu,  nowy 500X spełnia również wymagania najbardziej wymagających klientów, jeśli chodzi o  technologie wspomagające kierowcę oraz łączność, oferując niezwykłe doświadczenia z jazdy, komfort i bezpieczeństwo. Do najważniejszych nowości należą dwa systemy oferowane w standardzie we wszystkich wersjach:  “Traffic sign recognition”, który rozpoznaje znaki drogowe,  “Speed advisor” , który pozwala kierowcy dostosować prędkość do dopuszczalnej,  unikając w ten sposób kosztowych mandatów za przekroczenie prędkości.  Ponadto, w standardzie oferowany jest asystent pasa ruchu (“Lane Assist”), natomiast na zamówienie dostępne są:  system wykrywania martwego pola podczas zmiany pasa ruchu (“Blind Spot Alert”); aktywny tempomat (“ACC”), który utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu oraz system awaryjnego hamowania (Autonomous Emergency Brake”).
System rozpoznawania znaków drogowych
 to nowy system automatycznego rozpoznawania znaków drogowych, który odczytuje za pomocą kamery umieszczonej wewnątrz szyby przedniej,  stałe i tymczasowe znaki drogowe z ograniczeniem prędkości lub zakazem wyprzedzania. Symbol rozpoznanego znaku wyświetlany jest na zegarach, zmieniając się za każdym razem wraz z nowym ograniczeniem.
Speed Advisor
 to nowa funkcja „Speed Limiter która jeśli jest włączona, pozwala, za pomocą jednego kliknięcia, dostosować prędkość samochodu do prędkości dozwolonej na drodze:  za pomocą systemu rozpoznawania znaków drogowych, który odczytuje i sygnalizuje ograniczenia prędkości na drodze, innowacyjny “Speed Advisor” redukuje prędkość, zapewniając pełne bezpieczeństwo.  Jest to z pewnością cenny “towarzysz” podróży.
Asystent pasa ruchu
 to system utrzymania pasa ruchu, który wykorzystuje czujnik optyczny kamery, aby ustalić położenie samochodu względem znaków poziomych umieszczonych na nawierzchni jezdni.  Kiedy samochód zbliża się do krawędzi pasa ruchu, wyznaczonej namalowanymi pasami , a kierowca nie włącza kierunkowskazu, „Lane Assist” zastosuje delikatną korektę kierownicy i wyśle wizualne ostrzeżenie, by zapobiec niezamierzonemu zjechaniu ze swojego pasa ruchu. System “Lane Assist” działa przy większych prędkościach – od 65 km/h 180 km/h i może być włączony przez kierowcę. 
Safety Distance Manager
 może zostać włączony w celu automatycznego zmniejszenia ustawionej prędkości, gdy pojazd zbliża się do pojazdu znajdującego się z przodu na tym samym pasie. „Safety Distance Manager” powraca do ustawionej prędkości, gdy pojazd znajdujący się z przodu przyspiesza lub zmienia pas ruchu. Ponadto, system utrzymuje samochód w odległości ustawionej przez kierowcę w stosunku do znajdującego się przed nim samochodu. Safety Distance Manager działa przy prędkości powyżej 30 km/h.
Autonomous Emergency Brake
  w nowym 500X dostępny jest opcjonalnie system awaryjnego hamowania, który jest w stanie rozpoznać przeszkody znajdujące się przed samochodem i automatycznie zahamować, jeśli kierowca wcześniej nie zareaguje tak, by uniknąć kolizji. System awaryjnego hamowania oferuje trzy funkcje: “Autonomous Emergency Brake”, “Prefill” i “Brake Assist”. Pierwsza powoduje rozpoczęcie awaryjnego hamowania po dokonaniu dokładnej oceny pozycji i prędkości zbliżających się przeszkód, prędkości samochodu, przyśpieszenia bocznego, kąta skrętu oraz nacisku na pedał przyśpieszenia i jego zmiany.
Funkcja Prefill natomiast podnosi wstępnie ciśnienie płynu w układzie hamulcowym tak, aby przyspieszyć działanie hamulców aktywowanych przez system AEB i/lub kierowcę. System Brake Assist z kolei – identyfikuje sytuację zagrożenia  i modyfikuje reakcję pedału tak, aby do maksimum skrócić drogę hamowania.
Automatyczne światła z funkcją 
“Adaptive-High Beam” automatycznie włączają się i wyłączają w zależności od poziomu oświetlenia zewnętrznego i mogą posiadać funkcję „Auto High Beam”, która, przy włączonych światłach drogowych, umożliwia automatyczne przełączenie na światła mijania, gdy z przeciwka nadjeżdża inny pojazd lub gdy zbliżamy się do pojazdu jadącego przed nami.
“Blind Spot Alert” i “
Rear Cross Path Detection” system wykorzystuje czujniki wspomagające kierowcę w sytuacjach zmiany pasa ruchu lub wyprzedzania pojazdów niewidocznych w lusterku bocznym. System “Blind Spot Alert” sygnalizuje kierowcy obecność pojazdów w martwych polach poprzez świetlne ikonki w lusterku bocznym oraz sygnały dźwiękowe. Zadaniem detektora ruchu „Rear Cross Path” (RCP) jest ułatwienie manewrowania na ruchliwych parkingach. Ponadto, system ten działa po włączeniu biegu wstecznego i wykrywa obiekty przecinające drogę cofania lub zbliżające się do pojazdu.
Czujnik deszczu i zmierzchu
 system wykorzystuje umieszczony za wewnętrznym lusterkiem czujnik na podczerwień, który cały czas wysyła w stronę szyby przedniej promienie podczerwone, by wykryć krople deszczu. W przypadku opadów, system automatycznie uruchamia pióra wycieraczek. Analogicznie, w przypadku ograniczonej widzialności, czujnik zmierzchu automatycznie uruchamia światła, poprawiając zarówno widoczność, jak i bezpieczeństwo.
Kamera cofania
: system Uconnect umożliwia szerokokątny podgląd przestrzeni tuż za pojazdem, zapewniając większy spokój i bezpieczeństwo podczas cofania. System posiada siatkę pozycyjną ułatwiającą manewrowanie na ciasnych parkingach.
“Keyless Entry & Keyless  Go”
 kiedy zbliżamy się do pojazdu i chwytamy klamkę drzwi, elektroniczna centralka „Keyless Entry & Keyless Go” sprawdza obecność kluczyka i po rozpoznaniu unikatowych kodów przekazanych na częstotliwości radiowej, otwiera drzwi. W tym momencie pozostaje jedynie usiąść za kierownicą, uruchomić silnik naciśnięciem przycisku i rozpocząć jazdę, bez wkładania tradycyjnego kluczyka do stacyjki. System daje nam więc duże poczucie komfortu, szczególnie, jeśli nosimy kluczyk w kieszeni lub torebce, a w rękach trzymamy już torby czy walizki.
Active Rear View Mirror
 jest to lusterko wsteczne fotochromatyczne, które po uruchomieniu specjalnym przyciskiem, automatycznie redukuje odbicie światła dochodzącego z tyłu samochodu.

Gama nowego 500X rozpoczyna się od poziomu wyposażenia Urban, który stanowi ciekawą alternatywę dla samochodów z segmentu C, oferując dobry stosunek ceny do wyposażenia. Wystarczy pomyśleć, że najbardziej miejska wersja SUV-a proponuje w standardzie: światła do jazdy dziennej i tylne światła LED, nową kierownicę ze skóry ekologicznej , nowy, monochromatyczny zestaw wskaźników z TFT 3,5”,podwójne gniazdo USB, system Uconnect z 7″ ekranem dotykowym i systemem Bluetooth oraz funkcjonalnością manualną klimatyzację, tempomat, elektryczny hamulec ręczny oraz dzieloną kanapę tylną 60/40. Dopełnieniem wyposażenia są nowe systemy wspomagania jazdy “Traffic Sign Recognition” i “Speed Advisor”, które dołączają do systemu “Lane Assist”, 6 poduszek powietrznych (przednie, window-bag i boczne) i do systemu ESC (Electronic Stability Control).
Drugie oblicze nowego 500X reprezentuje wersja City Cross, która wyróżnia się odnowioną dolną osłoną zderzaka oraz specjalnymi zderzakami. Ponadto, terenowa estetyka podkreślona jest przez 16″ felgi aluminiowe, satynowe detale oraz obudowy lusterek w kolorze nadwozia. W standardzie montowane są również światła przeciwmgielne przednie, deska rozdzielcza w kolorze nadwozia oraz system Uconnect 7” z cyfrowym radiem DAB oraz funkcjonalnścią Apple CarPlay i Android Auto.
Trzecią i ostatnią odsłoną modelu jest nowy 500X Cross, najlepsze wyposażenie w gamie, które oprócz specjalnego wyposażenia offroad’owego, takiego, jak we wcześniejszej wersji, oferuje również 17″ felgi aluminiowe, relingi dachowe oraz przyciemniane szyby. We wnętrzu na pierwszy plan wysuwa się system Uconnect 7″ z nawigacją satelitarną oraz funkcjonalnością Apple CarPlay i Android Auto. W standardzie dostępna jest również automatyczna klimatyzacja, tylne czujniki parkowania, kamera cofania oraz czujnik zmierzchu.

Back to top
Umów się na serwis

Umów się na wizytę w serwisie

Temat

Adres email (wymagane)

Telefon (wymagane)

Wybierz date
[date date-234 date-format:mm/dd/yy first-day:1 buttons]

Twoje dane:

Imię i nazwisko

Firma

Dane samochodu:

Numer rejestracyjny

Numer VIN

Marka

Przebieg

Dane samochodu:

Typ usterki


Dodatkowy opis




X